Vad fan hände?

Tänk vad tiden går!
Nyss fick vi veta att vi väntade barn, och på torsdag har jag gått halvvägs. 20 veckor kvar, och det känns som en evighet bort. Har personligen inte vågat köpa en enda pinal ännu, och har nog tänkt vänta så länge jag bara kan.. Ifall att. Jag vet inte varför, men det är väl någon konstig försvars mekanism jag har i kroppen. Mormor däremot har inhandlat en fin-komma-hem-från-bb-utstyrsel som faktisk var så jävla söt att det bara inte gick att motstå. Har fått ärva av svägerskan en massa fina babygrejjs som kommer att behövas framöver, och mycket av grejjorna visste jag inte ens att det fanns. Bröstvårtor i plast? Haha, kommer att kännas skumt men säkert väldigt nödvändigt en vacker dag!
Har ju sagt åt mig själv att jag vägrar bli sådär gravidfet som alla verkar bli, men vänta ni, jag är snart där jag med förstår ni! Har redan gått upp 7 kg, och i'ts more to come, det kan jag garantera. Det lustiga är att kilon bara kommer smygande i räserfart, helt utan jävla förvarning. Fort går det också, 2 kilo + de senaste 2 veckorna. Nu är det ju inte bara en gullig gravidmage som putar, nejdå, det putar snarare överallt. Drar numera storl L på både trosor och tröjor, och det har aldrig hänt kan jag lova. Jag får nog ångra bittert att jag alltid sagt att jag vill ha stor rumpa, det vill jag inte längre.

Har upptäckt att jag kan showa för gubben med ett nytt partytrick, läs och lär:

  1. Sitt på toaletten (helst naken för då syns det bättre)
  2. Böj dig fram.
  3. Voila', tuttarna kan vila på din mage!


Missförstå mig rätt nu, ingen är gladare än jag över mina x-tra kilo och vad som komma skall!
Nu ska jag tränga in mig i mina täckbyxor och tvinga med hunden på en prommis i kylan, kanske jag kan unna mig lite chokladpudding till lunch! (=

Ja jag undrar varför man går upp?




Kommentarer
Postat av: Malla

Hahh värsta partytricket :D

Den där motivationen till att utföra saker, den försvann ändå jävligt snabbt.

2010-01-04 @ 13:31:14
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Hannah

Men så söta kläder.

Hmm jag vet inte hur man gör men man gör det haha går upp i vikt alltså

2010-01-04 @ 23:13:54
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det kommer bara att smälla till så har andra halvan av graviditeten gått=) Du ska bara veta hur skönt det är att bli av med magen sen och kunna röra sig igen, eller det mesta av den iallafall=)

2010-01-05 @ 21:29:56
URL: http://sofie-andersson.se
Postat av: Anonym

Jag tror faktiskt att du kommer bli sådär "gravidsöt", med en riktigt söt mage. Faktiskt :)

2010-01-06 @ 23:55:53
URL: http://elinaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0