Öhh..?

Sitter och skriver ut papper till Försäkringskassan ang havandeskapspenning, och blir väldigt förbryllad då jag läser igenom dem.. I ansökan står det att man ska skicka med ett moderskapsintyg som visar att man är gravid, dessa papper skulle man alltså få på mödravårdcentralen. Något sådant papper har jag inte sett röken av än, och vad jag har förstått så är det bråttom att skicka in dessa papper eftersom fk inte är känd för att vara snabb.

När fan får man dom papperna då?

Sedan ser jag att det står att man inte får havandeskapspenning de sista 10 dagarna innan beräknad förlossning, utan måste istället ta ut föräldrapenning de sista dagarna. Det var det snålaste jävla påhittet jag hört!!


Nu har jag betat av halva min ToDo-lista idag ialf, återstår:


  • Promenad med odjuren
  • Handla mat, + present
  • Gardinbyte + ev städning

Ingen rast, ingen ro!


Kommentarer
Postat av: Stina och Eric

Moderskapsintyget kan be om hos din barnmorska så du vet :) Bara ringa dit eller då du har en tid där att be om det :) Så du vet :) kramar

2010-01-11 @ 15:16:06
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-01-11 @ 19:30:36
URL: http://nathalieisakssons.blogg.se/
Postat av: nathalie

herregud vad du är flitig av dig måste jag säga :)

2010-01-11 @ 19:31:07
Postat av: Linn och flisis

JAg fick mitt efter att jag gjort RUL...alltså vid besöket efter det, så efter v. 20 typ... men det är bara ringa dit annars så får du det=)



kram//Linn

2010-01-11 @ 19:55:58
URL: http://linndahlback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0