Ibland har man jävligt tur

Skrev ju tidigare i veckan att klantarslet Jag har lyckats tappa telefonen i ett stengolv, och därmed gav den upp för all tid framöver. Har fått låna en mobiltelefon a'la tidigt 1800-tal av snälla pappa, men det blir ingen långvarig historia förhoppningsvis. I lördags skulle jag och Gubben kolla nya telefoner, så vi var på väg till Elgiganten för att kolla läget där, då bilen helt plötsligt hade fått för sig att inte fungera längre.

Stendöd. Jippie. Inte första gången vintertid heller. Nu ska eländet säljas, och det är jävligt fort, för min karriär som hurtbulle är över.

Igår skulle jag dessutom tvätta min nya fina jacka, givetis på låg temperatur helt enligt anvisningen, och till min fasa upptäckte jag att dragkedjehelvetet har gått sönder imorse.

Summan av kardemumman är då alltså att jag fick promenera imorse, tack vara skitbilen, med jackan igenknäppt så nordanvinden förfrös mina tuttar, tack vare skitjackan, och dessutom utan någon som helst musik, tack vare skitmobilen.

Ja ibland har man jävligt tur.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så, så, nu ska vi inte vara sådär! Jackan kommer du hursomhelst inte att kunna stänga snart, bilen har pappa "healat", och på köpet fick du ju en ny mobil. Bra va?

2010-01-18 @ 16:38:53
Postat av: Hannah

Är det den vita jackan som gått sönder?=) muhahahaha

2010-01-19 @ 20:42:27
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0