Hmm.

Nu har vårat lilla husspöke varit i farten igen är det väl bara att konstatera. Efter en lugn period på över en månad har påhitten väckts till liv igen.

Det började med att det låg en träplanka på tröskeln in till tvättstugan igår, som varken jag eller F lagt dit, och jag tvivlar starkt på att det är katten som lagt dit den. Det lustiga var att den låg så prydligt upplagd, rak och jäms med tröskeln, så jag trodde först Fredde lagt dit den för att snickra ihop en ny tröskel. Men nope, så var inte fallet, och han trodde förstås det var jag som lagt dit den, så vi blev en aning konfunderade om man säger så.

Det andra scenariot utspelade sig idag, eller rättare sagt i morse då F hade duschat. För att förtydliga vissa saker kan jag säga att i detta huset låser vi aldrig dörrar, alltså toadörr eller dörren in till badrummet. Här skiter vi för öppen ridå serrni! I badrummet sitter det en äldre modell av låsanordning, ni vet en sån gammalmodig en med nyckel och lås. Iallafall då mannen hade duschat klart och var på väg ut, så var plötsligt dörren igenlåst för honom. Han är 100% säker på att det inte är han själv som låst, eftersom vi aldrig låser den dörren och har helt glömt bort att det ens sitter en nyckel där.


Vad vill då vårat husspöke med dessa rackartyg?





Kommentarer
Postat av: sofia

:S

Lite obehagligt!

2010-01-21 @ 10:15:52
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Lillan

Fy så obehagligt men ändå spännande. Blir ni aldrig rädda? Jag tycker ni borde söka för att vara med i "Det okända", då får ni ju veta vem & vad erat "husspöke" vill. =)

2010-01-21 @ 20:37:23
Postat av: Mamma

Du har ju snart övertygat till o med mig,eftersom det liknar mormor på pricken. Hon är säkert irriterad över att det tar så lång tid med nya barnrummet, eftersom det var en bräda därifrån. Att F. blev inlåst, beror nog på att det är han som gör det mesta där, o behöver påminnas att lägga på ett kol. Lampan som lever sitt eget liv därute, utan vare sig,rörelse el. skymmningsrelä, påminner också om mormor. Hon blev irriterad då vi hade glömt att tända ute, o du kommer ju ihåg då lampan tändes o släktes direkt då jag sa att det säkert var hon. Att Maggans skålar slås omkull, är säkert för att hon alltid såg till att det fanns vatten åt hundarna, o nu dricker Loke direkt upp Maggans.

2010-01-21 @ 23:31:31
Postat av: Hannah

har det spökat igen?

Hmm vi hinner ju knappt prata nu för tiden när jag jobbar.

Men i morgon så tänkte jag komma förbi på en kopp eller om vi drar en på stan. Ur choice!

Vare sig du vill eller muhahah



internt skämt ... Har du en ny kompis? Hahahaha

2010-01-23 @ 19:30:00
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0