Funderingar kring utbildning..

Jag har starkt funderat på att läsa till tandsköterska, jag vet det klingar dåligt då jag är så tandläkar rädd, men tanken har slagit mig och mal och mal.. Jag menar, jag läste till uska över vintern, efter många års springvick i vården. Kraven blir hårdare med att du ska ha utbildning så jag tänke, nu har jag min chans & det kostade mig inget. Tid möjligtvis. Men inte f*n har jag större chans att få fast jobb, inte större chans att få långvick, utan måste pussla ihop jobb med mina 75 stämpel dagar från a-kassan. Som snart är slut dessutom.

Jaha, då tycker då alltså vår nya jävla skit fucking regering vi ska sitta hemma och vara arbetslösa hela veckor istället, för ingen jäkel har råd att jobba.. Ja det är ju ett jättebra sätt att få folk att komma ut i arbetslivet och slutligen få ett fast jobb.

Eller?!?
Och hur tänkte ni som ens röstade på dom?

Ja iallafall åter tillbaka till tankarna om tandsköterske utbildningen.. Jag måste höra mig för med min studievägledare litegrann, för jag tror nämligen utb finns på distans, så det hade ju varit toppen att kunna kombinera jobb & utb.

Fördelar vs Nackdelar
Usk - Tandsk

* Lättare att få jobb
* Arbetstider mån-fre, ej kvällar
* Bättre lön
* Inga tunga lyft
* Inget gnäll från sura pensionärer..!

Jag tror jag är lite less mitt jobb också, haha.. Men tanken finns där & tåls att tänka på!

Kommentarer
Postat av: Linda

jag har också haft funderingar på tandsköterska, dock vet jag inte hur arbetsmarknaden ser ut inom det. Vet du? Kram

2009-09-02 @ 12:22:25
Postat av: Malin

Inte är det väl en sån där jättestoor efterfrågan kanske, men betydligt större än undersköterska.. Sen går dom ju inte efter tid som dom gör i vården, så man har lättare att få jobb exempelvis efter praktikplats! (=

2009-09-02 @ 14:55:15
Postat av: Erika

Jag tycker absolut att du ska göra det! :) Bättre nu än sen liksom.... :P

2009-09-02 @ 20:05:59
URL: http://erikasharmony.wordpress.com
Postat av: Linda

Jaha det är så:) ja men då är det säkert lättare än att få jobb som USK. Själv är jag väldigt less på vården, iallafall jobba på äldreboende. vars finns den utbildningen?

2009-09-03 @ 17:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0