Bullbak

Igår så gjorde jag en jättegod lax och räkpaj som jag tänkte dela med er receptet av. Har tyvärr inte kvar det på datorn, men man gör först en vanlig pajbotten som man förgräddar i 10 min. Jag valde att använda mig av rökt regnbågslax, räkor, hackad purjolök, dill och gräslök, för att sedan slå på en äggstanning. 30 min i ugnen och voi'la så var det klart.

Serverade en citronsås och massor av roccolasallad till.





Fick även ett ryck att jag skulle baka bullar, vilket inträffar ungefär vart 3:e år. Goda men lite brända blev dom, med tanke på att jag hade köpt fel bullformar, så jag körde på utan. Sockret smälte juh och brännde fast bulljäkeln på plåten, så det var ingen hit direkt. Men konstigt nog så verkade dom gå ner ändå.

Tänkte jag skulle vara praktisk och dammsuga upp allt vaniljsocker jag spillt ut, vilket jag gjorde, och kom ju på att jag just uppfunnit ett nytt sätt att sprida den nybakade doften. Dammsugaren gjorde ju nämligen att vaniljdoften spred sig ännu mera, så jag tog ett extra varv med snabeldraken. Vilket husmoderstips va?!




Inte vackra men ner gick dom!

Har man inte bullformar kan man köpa dessa fina på www.bluebox.se för 45:-/20st.






Lovade er bilder på "nya sängen" efter renovering, och här kommer dom.




Maggan ligger likt en prinsessa på sin tron...


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va fint det blev med sängen. Ganska läckert.. att om ni blir less det är det ju bara att tapetsera dit något nytt? :D Jätte fint! Läckert sngöverkast! :) Du har så mysigt så! :)

2009-09-29 @ 10:35:17
URL: http://eliinlindholm.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Jag hoppas du har med dig nybakta bullar när du kommer förbi. Släpper inte in dig annars! muhaha

Fast å andra sidan har du ju en Fredde hemma så han har väl ätit upp alla haha.

Fan va bra sängen blev, duktig han e din karl!

2009-09-29 @ 11:26:46
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Erika

Värsta housewifen juh! :D



Sängen blev sjukt snygg - men jag hade iofs inte väntat mig nåt annat heller.... :P



kramis

2009-09-29 @ 18:12:52
URL: http://erikasharmony.wordpress.com
Postat av: Carro

Hittade precis din blogg så här ska jag kika in fler gånger:)



Vad söt hon är lilla fröken och vad snygg sängen var!

2009-09-29 @ 20:53:38
URL: http://carrolundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0