Gardinbyte!

Köpte nya gardiner på Indiska till köket, syns inte så bra på bilderna men dom ska vara mörkt turkosa iallafall. Tänkte det skulle bli fint och bryta av mot det svarta, och även "jul-belysningen" i fönstret kom upp. Måste säga att jag är så allergisk det bara går att bli mot tomtar, granar och andra diverse förbannat onödiga julsaker som folk envisas med varje år att promt sätta upp.

Jag kan sträcka mig så pass långt till ljusslingor i vaser och krukor och dylikt, men thats it. Det borde vara skottpengar på människor som pimpar gården med tomtar och renar och annat helvete.

Det värsta av allt borde väl vara att affärerna börjar sälja eländet redan i oktober, så man är ju så kräkless skiten redan innan man ens sett den.

Funderar starkt på att starta partiet Våga Vägra Julsaker!
Har jag nån anhängare?









Kommentarer
Postat av: Erika

Jag är lite anti julen, men en granstackare brukar vi ställa fram iaf och lite julbelysning här och där... Dock inga jäkla adventljusstakar!!! Ugly shit.

2009-10-24 @ 15:47:13
Postat av: Anonym

Åh, men vad snyggt det blev! själv hittade jag ett par krukor på Keramix idag, blev super nöjd!

2009-10-24 @ 18:31:37
URL: http://elinaisaksson.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Snyggt, ska komma och se live. Men jag har ju redan sett gardinerna bara inte upp hängda=)

Var inte så arg då kanske inte tomten kommer med nå klappar i år;)

Haha så där var jag förr, skulle inte ha en enda jävla julsak. Fråga Lina hon tyckte jag var hemsk. Men nu när vi har Ella ska de vara ordentligt med jul i huset, barn ska få ha jul! =)

Vem vet snart kanske det är du som pyntar för dina barn vare sig du gillar tomtar eller ej hahaha

Puss i pannan

2009-10-24 @ 19:17:41
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Hannah å Ella

Ja just skulle ju svara på ang tanden, hmm nere ganska långt bak. Svårt å förklara men du kan ju komma å stoppa in fingret å känna som sist;)

BIT !! Hahaha

2009-10-24 @ 19:19:03
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vänta bara tills du får egenhändigt gjorda tomtar gjorda av tomma toarullar. Dom brukar fylla ett helt hus.

2009-10-25 @ 08:53:39
Postat av: Malin

Barn fattar ändå ingenting av julen förrens dom är typ 3 år, så skiten kommer inte upp förrens det. Sen kan man alltid be ungjäklarna skänka alla fina egenhändigt gjorda julsaker till mormor. Eller så gör man det ännu enklare för sig och berättar för de små liven att tomten faktisk inte finns, och julen står för Jesus, och i den här familjen så tror man inte på honom så då firar man inte honom heller. Mohaw haw haw

2009-10-25 @ 10:37:33
Postat av: Hannah å Ella

Haha he blir fint!

kram

2009-10-25 @ 17:05:45
URL: http://ellalivet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tänk på att varje generation har sina prövningar. Jag har gjort bort toarulletomtarna,så jag slipper!

2009-10-25 @ 17:25:42
Postat av: Anonym

men malin, du är ju värsta grinchen :P Det finns ju inget bättre än julpynt :D

2009-10-26 @ 01:09:53
URL: http://nathalieisakssons.blogg.se/
Postat av: Jessica Nilsson

Jag är inte heller mycket för julpynt...däremot har jag gärna en stor gran med MASSOR av kulor! =)

Sen är det som din mamma säger...det kommer egenhändigt gjorda pynt som barnen verkligen vill ha framme....hihi...mina får ha dem i sitt rum! ;)

Kram Jess

2009-10-27 @ 12:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0