Stolpskott

Dagen började kl 07.00 av att jag vaknade av en tandläkarborr i huvudet. Ungefär. Så lät det när en gröngöling från Js Rör kom och började kapa av ledningar i det forna köket som vi renoverar. So far, so good.

Men aldrig förr har man väl varit så skitnödig som då vattnet är avstängt, eller i akut behov en dusch. Det skulle väl inte dröja alltför länge med att få jobbet gjort tänkte jag, och höll krampaktigt in röven halva morgonen, om det nu inte vore för att yngligen råkar kapa av en värmeledning.

Inte nog med att jag var skitnödig, nu började värmen sjunka så fint också. Det var väl i den stunden jag tog mitt bihang med mig och våldgästade Hannah, men lagomt tills jag kom fram hade ju bajsnödigheten såklart försvunnit.

Där fördrev jag några timmar tills huset var fritt fram, och synen som mötte mig då jag kom hem var väl inte alltför trevlig. Upprivet golv med tanke på att det hade läckt från röret , och en konstig avlopps/svets/äckel lukt svepte runt i huset, och spån prydde hela hallgolvet så vackert. Tack!





Kommentarer
Postat av: Jessica Nilsson

Haha...du är för rolig Malin. Gillar ditt sätt att skriva på! =)

Trevlig helg till dig å Fredde!

Kram Jess

2009-11-06 @ 16:07:53
Postat av: Erika

Åh... Såg ju...eeehhh...fint ut? Vilket jäkla klantarsle som kapar fel rör!!! Jag skulle bli galen!



Hoppas att ni får en skön helg!



kramis

2009-11-06 @ 17:54:33
Postat av: Sandra

Haha! Synd det där med nödigheten!:P Lät ju si så där! jaja du får ju hoppas att det blir billigt för er nu då. :)

2009-11-06 @ 18:26:35
URL: http://sandrakeskitalo.blogg.se/
Postat av: Hannah

Känner en viss "irro" i inlägget haha

Det var ju tur att det var fixat tills du kom hem i alla fall.

2009-11-06 @ 22:36:22
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0