SpoOoky

I natt/morse så har vårat lilla husspöke varit i farten igen har vi konstaterat.

Fredde vaknar av att han tror att jag är på väg till jobbet och går runt runt i hallen och stampar i mina högklackade skor, men märker till sin förvåning att jag faktiskt ligger kvar i sängen och sover. Detta pågår en stund för att sedan plötsligt bara tystna. Han går ner för att titta så att ingen brytit sig in, vilket ingen förstås har. Min sänglampa har även tänts inatt, och inte var det någon av oss kan jag konstatera. 

Funderar på om jag ska ringa ghost busters eller ett medium, för att hjälpa den stackars själen som uppbenbarligen inte fattat att den är död. Måste ju vara grymt jobbigt att springa omkring dag som natt kan man väl tycka.


Idag har jag även hämtat hem kära Loke från Hannah där han har varit nu i några dagar medans Maggis har löpt på som aldrig förr, och jag tror det var väldigt skönt för dem båda att få slippa varandra just denna tid. Däremot så var det väl inte lika roligt för familjen Wahlvik/Johansson, eftersom byrackan har markerat på varenda gardin, och fråga mig inte varför han beter sig på det viset. Han är absolut inte orastad eller har problem att hålla tätt, utan jag tror snarare det har något med hans översexualitet att göra. Han är ju dock kemisk kastrerad för att vi skulle se om det var värt att göra en riktig, alltså menar nu balls off! , men jag tror tyvärr den iden inte fungerar heller. Observera att detta kan han göra vart som helst, i ett hem med eller utan hund spelar ingen roll.

Någon duktig hundmänniska därute som har något tips på hur man kan träna bort detta vidriga beteende tas tacksamt emot!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja på tal om Loke, så har jag ju hört att kemisk kastrering inte alltid tar bort deras sexuella beteende och därför så kastrerar man dem helt och hållet(Bolla alltså) :). Men ring till veterinären de borde ju veta bäst kan man ju tycka. Erat spöke är nog som Siw sa, orolig nu när ni håller på att renovera flytta rum riva väggar och dylikt. Det låter faktiskt ganska så vettigt. Men det verkar ju vara ett envist spöke, eftersom du har sagt ifrån flera gånger. Vi cs kram :)

2009-11-11 @ 22:46:16
URL: http://sandrakeskitalo.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ring hon i Boden för att få hjälp med spöket. Vad jag förstår, så vill ni ju bara veta vem det är, o varför hon/han springer hos er, inte få bort det då det inte verkar vara elakt,bara störande. I.ö. mår Maggan alldeles utmärkt o har fått en ny kompis i Xena som hela tiden springer efter (den stackaren går nog ner flera hekto). Ni får hämta henne imorgon. P.s. Det verkar vara ett kvinnligt spöke som har "klackeskor"

2009-11-12 @ 08:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0