Recept tack

Är det någon av er bullmammor därute som har/kan ett recept på lussebullar, inte lussekatter utan bullar som har någon slags vaniljfyllning i? Blev så sugen på att baka sådana men hittar inget recept.

Anyone?



Hittade ett recept på internet, kan någon jävel förklara för mig som tydligen inte fattar vad kakfyllning är?

Ingredienser
150 g margarin, smält
5 dl mjölk
50 g jäst
0,5-1 g saffran
1 ägg
1 tsk salt
1 dl strösocker
13-14 dl vetemjöl
Fyllning:
100 g mandelmassa, grovriven
2 påsar kakfyllning???
1 ägg
Ugn: 200°

Öhh jaha, bakar för fullt nu, utan den förbannade fyllningen så vi får väl se hur det blir med den saken. Synd Monica att jag inte såg ditt recept innan jag var och handlade, men det får bli nästa gång!




Som det mesta annat jag gör så måste jag bara överdriva litegrann, så såhär slutade förstås mina belgian blue bullar!



Kommentarer
Postat av: Monika

Hej Malin! Jag har ett recept på saffransbröd med philadelphiaost, man gör den i långpanna, super god



150g smält smör

5 dl mjölk /värm mjölk o smör till 37 grader

1 pkt jäst

2 pkt saffran

10-12 dl vetemjöl

1/2 tsk salt



blanda ihop till ganska lös deg, häll i smord långpanna. Markera upp rutor med kniv, ca 6*6 cm

Jäs i 30 min



Blanda under tiden

1/2 ask philadelphiaost

100 gr rumsvarmt smör

3 dl florsocker

3 msk vaniljsocker



tumma i varje ruta och klicka ner fyllningen(går bra med en spritts också)strö över pärlsocker och grädda i ugn 200 grader ca 12-15 min.



Lycka till......kram monika

2009-11-25 @ 19:04:34
Postat av: Josefin

Hej Malin, måste tipsa om ett jättebra recept på vanliga lussekatter! :)



Ingredienser:

50g jäst

1 ägg

150g smör

5dl mjölk

1 burk kesella

1,5g saffran (3 små påsar)

1,5dl socker

1tsk salt

16dl vetemjöl



Smula jästen och blanda med mjölk/margarinblandningen (fingervarmt) så att jästen löser sig, sen är det bara att tillsätta resten av ingredienserna.

Rör degen, men låt den gärna vara lite kladdig, då blir dom inte lika torra enligt mig!

Jäs degen under handduk i 30 minuter, när du format lussekatterna, ska de jäsa ytterligare 30 minuter på bakplåten under handduk. Sen är det bara att grädda!



Garnering:russing

Pensla med 1 uppvispat ägg.

Grädda 7 minuter 220 grader.



Lycka till :)

2009-11-25 @ 20:44:38
Postat av: Hannah

haha har du trillat å slagit dig? Du bakar ju bullar ofta nu förtiden.



Hmm min blogg design... ja jag vet inte jag har väl en plan men hojja de e svårt.

2009-11-25 @ 22:33:11
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0